|
Wrota Eberronu Dungeons & Dragons Online: Stormreach
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Makhet
Moderator
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Legnica village
|
Wysłany: Pią 17:06, 03 Mar 2006 Temat postu: "Aby postać miała ręce i nogi" - kilka sugestii |
|
|
Diablo, większa część cRPG (za wyjątkiem np. Planescape : Torment czy serii Fallout) oraz wszystkie MMORPG z którymi się dotąd spotkałem nakierowane były na walkę. Poprzez skupienie się na tym aspekcie wszelkie inne elementy w najlepszym razie pojawiały się na marginesie.
D&D Online jest inne. Walka tutaj jest tylko narzędziem umożliwiającym ukończenie zadania, często będzie można obyć się bez. Dodatkowo niejako wymagana jest interakcja między graczami. Proponuję więc, aby podejść do tworzenia postaci w odmienny sposób, znany głównie z „lepszym” (pojęcie względne) serwerów NWN.
Każdy Wasz wybór ma swoje konsekwencje. Wysoka siła, zręczność i kondycja pozwalają na łatwe radzenie sobie podczas walki ... zazwyczaj okupione jest to wartością inteligencji, mądrości i charyzmy. Tzw. „min/max”, a więc ułożenie planu rozwoju postaci, w jego skrajnym przypadku daje nam postać świetną w walce, ale nie nadającą się do niczego innego.
Jeżeli nie masz zamiaru odgrywać współczynników swojej postaci i w rzyci masz ich konsekwencje to nie czytaj dalej i wracaj do Diablo. Straciłeś conajmniej 130 złoty na kupno D&D Online, przykro mi. To nie jest gra dla Ciebie.
Dla całej reszty mam natomiast poradę – zróbcie taką postać, jaką będziecie chcieli zagrać.
Tzw. „czołg”, znany z innych MMORPG tutaj się nie sprawdzi. Same umiejetności walki to za mało, inni też będą to potrafili.
Zacznijcie od pomysłu. Silny, wytrzymały i niewzruszony wojownik zakuty w zbroję płytową, z pawężą i młotem bojowym w dłoni. Zwinna elfia łuczniczka, tropicielka i zwiadowczyni. Krasnoludzki łotrzyk, ekspert od rozbrajania pułapek i otwierania zamków, połączony w rozwoju z kilkoma poziomami wojownika, aby chodzić we wmiarę wygodnej kolczudze i walczyć toporem.
D&D Online to gra drużynowa, wymaga specjalizacji ... ale również pozwala na wyoskoą indywidualizację postaci.
Przede wszystkim nie róbcie specjalisty od wszystkiego, ponieważ w niczym nie będzie dobry i popadniecie we frustrację.
Przemyślcie jakie rasy i klasy będą pasować do Waszej koncpecji. Dopasujcie współczynniki, zdolności i atuty. Stwórzcie postać, która żyje, która jest oryginalna i którą będzie się Wam dobrze grać. D&D Online nie wymaga, aby była najlepsza w walce. Przede wszystkim D&D Online nie ma tryby PvP, więc pozbywamy się problemu PK ... i jednocześnie odpada wyścig szczurów o najwyższy poziom. Takie działanie po prostu nie ma sensu (chyba, że ktoś tak czy siak lubi być naj).
Wasza postać musi być dobra w tym co robi. Dobra. Nie najlepsza. Nie musi być, o ile znajdziecie zgraną drużynę, a właśnie na grze drużynowej opiera się RPG.
Nie podoba się Wam to? Nikt nie każe Wam przecież grać, jest wiele innych gier, które mogą sprawić Wam więcej satysfakcji.
Na koniec przypomnę o odgrywaniu współczynników. Postać o niskiej inteligencji i mądrości nie będzie wysławiać się poprawnie. Ktoś o niskiej charyźmie będie w dodatku gburowaty i opryskliwy. Poprzez „niski” współczynnik rozumiem te, które są poniżej 10.
10 to standard. Taką wartość przyjmują współczynniki większości zwykłych ludzi. Wszystko powyżej to wzynacznik bohatera, od 14 zaczyna się już wyjątkowa wartość danej cechy. Poniżej natomiast zaczynająsięosoby szpetne i gburowate, mające problemy z liczeniem, ze skłądaniem zdań ... bądź niezgrabne, chuderlawe, słabowite.
Odgrywajcie to. Niech postać o słabej kondycji narzeka podczas odpoczynku w karczmie na odciski, niech marudzi, że nie nadąża za biegnącą wszędzie drużyną.
Myślcie, planujcie, odgrywajcie i bawcie się.
Twórzcie postacie, do których przywiążecie się, które będą żyły własnym życiem, które zaskoczą Was niejeden raz. Niech mają swoją przeszłosć, swoje przekonania i wartości. Czasem korci, aby coś ukraść ... ale czy paladynowi to wypada? Czy wypada mu np. kłocić się o łupy? Pomyślcie o tym.
Życzę Wam miłej gry i niezliczonych przygód.
Makhet.
Ps. zapraszam do dzielenia się spostrzeżeniami na ten temat. Gotowe porady najlepiej będzie (dla przejrzystości i czytelności) umieścić w odpowiednio nazwanych topikach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
xao
Początkujący użytkownik
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wloclawek
|
Wysłany: Pon 10:45, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie w zupelnosci z poprzednikiem.Jestem graczem RPG od wielu lat.Poznalem wiele systemow ale zaden nie przypadl mi do gustu tak jak D&D,niegdys AD&D.Teraz jest szansa na zagranie na kompie z ludzmi pochodzacymi z wszelkich zakatkow swiata.Nie psujmy sobie zabawy w probowanie grania w sposob hack&slash,to nie jest Icewind Dale,ktore bylo ciekawe ale tylko tyle.Oczywiscie D%D Online ma jeszcze bugi,niedorobki ale czy jest gra doskonala? To wlasnie wy gracze grajac w nia jak nalezy i zglaszajac takze bledy do tworcow poprawiacie ja.W kazdym badz razie zycze wszystkim milej zabawy przy tak swietnej grze )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|